poniedziałek, 19 września 2016

Do Chopina

Porwałeś mnie poprzez dzieje,
Mnie, niechętną z początku;
Kazałeś nie słuchać rozsądku,
Więc nie słuchałam.


Ze spotkań naszych wyłaniał się chaos;
Ja geniusz Twój myliłam z szaleństwem;
Wiesz, wtedy głupia byłam,
A zresztą - nadal głupia jestem.


Porwałeś mnie, Fryderyku,
I cieszę się jak Cyganka;
Która, schwytana przez swego wybranka,
Radość tłumi w postaci krzyku.

***


Nieraz słuchając Twojej muzyki
W mało romantycznej scenerii
Płakałam wraz z nią, a przez to z Tobą
Łączyłam się poprzez epoki.

Porwałeś mnie dawno swą samotnością,
I swym geniuszem, mylonym z szaleństwem;
Jak chcesz, naciesz się mą miłością,
O ile tylko przyjąć ją zechcesz...

21 komentarzy:

  1. Pięknie piszesz, zachwycił mnie ten utwór.
    Podziwiam i będę zaglądać częściej.

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A dziękuję ;) i do Ciebie na pewno też wpadnę jak tylko znajdę chwilę ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się Twój wiersz, a w tle z Chopinem... Uczta dla zmysłów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj oj...
    Oj.
    Ciekawy rytm, przyjemnie! Coś innego niż do tej pory, dobra droga, bardzo miła ścieżka!
    Aż chciałoby się powiedzieć: "Dlaczego tak krótko?" Dlaczego nie ma więcej, dlaczego trzeba to czytać trzy razy, by choć w części się nasycić?

    Norwidem lekko zalatuje. Ale to może moje skrzywienie, że wszystkie pisania związane z F.C. kojarzą mi się z "Fortepianem..."
    To przez to jedno słowo. To przez "Fryderyku". Na pewno.
    :)

    Świetny utwór, Sekrecie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, ile to dla mnie znaczy! Jeśli Ty twierdzisz, że jest dobry, to musi taki być :).

      Krótko? Wierz mi, tą ostatnią zwrotkę wydobyłam z prawdziwym trudem i przy kolejnych mogłoby mi się totalnie posypać... Ale warto było.

      Czytam "Fortepian..." i czytam, ale nie znajduję żadnego związku :P, no może poza tym "Fryderyku" - bo to się całkowicie zgadza.

      Usuń
    2. Nie ma co pisać na siłę, ale o tym już kiedyś rozmawialiśmy, prawda? :) Czasami "samo się pisze". To dobre chwile i trzeba je wykorzystywać, bo coraz mnie ich będzie. Jednak niestety zdecydowanie częściej "samo się nie pisze" i trzeba pchać ten wózek, coby się nie stoczył. Przykre, ale czasami trzeba.

      Tutaj ostatnia zwrotka w ogóle nie wydaje się być zrodzoną w bólach. Naturalnie to wyszło, więc jest w porządku.

      Usuń
    3. Tak, pamiętam :). Coraz rzadziej? Błagam , nie strasz mnie, bo jeszcze zdezertuję :D.

      Oj, była, uwierz, mi , że jej tworzenie nie było najprzyjemniejsze. Tyle, że pierwowzór wyglądał zgoła inaczej. I chyba źle się wyraziłam : chodziło mi bardziej o to, że jest bardzo typowa, jakby nie "moja", na pewno wiesz o mi chodzi :).

      Usuń
  5. Twoje wiersze są genialne, tylko dlaczego takie krótkie?
    zofiakuca.online

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak przyjemnie sie czyta. Ta muzyka dodaje nastroju i tak razem z nią pięknie się płynie po utworze.
    http://feather92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wszystkie komentarze. Uskrzydlają i dają mocnego kopa do dalszego pisania ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muzyka dodaje bardzo dużo. Wiersz jest cudowny. A w połączeniu z muzyką zabiera nas do można by powiedzieć... innego świata? Dobrze wiesz że za każdym razem gdy trafiam na twojego bloga, i twoje wiersze jestem zachwycona. Tak trzymać!
    http://ramamodowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, i zastanawiam, czemu tak długo z tym zwlekałam :). Cieszę się , że Ci si podoba :)

      Usuń
  9. Bardzo ładnie piszesz! Też chciałam publikować swoje wiersze na blogu, jednak sama nie wiem czy to dobry pomysł
    pineapplealexxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. "I cieszę się jak Cyganka;
    Która, schwytana przez swego wybranka,
    Radość tłumi w postaci krzyku." - super! Bardzo mi się podoba to porównanie! Lubię, gdy ktoś wychwytuje takie rzeczy w zachowaniach ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niezwykły jest ten wiersz, porywa tak samo bardzo jak potrafi porwać muzyka Chopina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie śmiem się porównywać do tak wielkiego mistrza :P.
      Ale dziękuję :).

      Usuń
  12. Widać, że jesteś niezwykle wrażliwą osobą. Czujesz sztukę i świetnie nią operujesz.

    OdpowiedzUsuń
  13. Widać, że jesteś niezwykle wrażliwą osobą. Czujesz sztukę i świetnie nią operujesz.

    OdpowiedzUsuń