sobota, 15 października 2016

(Fe)mowa

Witajcie czytelnicy (o ile są tu takowi) i przypadkowi goście ;). Wszyscy jesteście tu mile widziani. 

Dzisiaj post miał być zupełnie czymś innym, mianowicie - postem o inspiracjach, tym razem o Walterze Moersie. Jednak wydarzyło się coś, co zmieniło moje plany. Opublikowałam ostatnio na Facebook'u w jednej z grup zbierających zwolenników poezji wiersz (Fe)mowa. Wzbudził wśród czytających sporą konsternację, a u niektórych - wręcz oburzenie. Jak to tak? Zdawali się pytać. 
Byli też tacy, co zauważyli przebijającą przez tekst nutkę sarkazmu. 
Pomyślałam więc - zaryzykuję. Niech to będzie luźny wiersz i proszę Was, byście tak go potraktowali i zauważyli owo mrugnięcie okiem, które przesyłam Wam między wersami ;).




(Fe)mowa

Mężczyźni są jak psy -
Twierdzą ci "doświadczeni";
Lecz oni są zaślepieni;



Bo nie ma na świecie takiego psa,
Co poszedłby do budy z inną
Ach, inną niż własna "dziewczyną";



Ani takiego, nie czekałby
Na swego pana z utęsknieniem;
Nawet gdy ten bydlakiem byłby;


   
Faceci to świnie -
Utarło się powiedzenie
Lecz kto w nim znajdzie potwierdzenie?



Bo nie ma na świecie takiej świni,
Co opuściłaby swoją rodzinę,
Nawet, gdy ta o wszystko ją wini;



Ani takiej, co zrobi prosiaki
Tej, co wychrumkał swą miłość;
Po czym odpowiedzialność zrzuci na krzaki.



***

Słuchajcie uważnie, drogie dziewczęta
Morał ten zawsze niech każda z Was pamięta:
Faceci zwykle są gorsi niż zwierzęta!

11 komentarzy:

  1. No ba. Nawet nie trzeba nam o tym przypominać! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe, dobrze, że podkreśliłaś, że jest mrugnięcie. :>
    "Wychrumkanie" miłości mnie ujęło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, ten wiersz nie jest z wyżyn poezji , więc nie ma co spodziewać się górnolotnych epitetów xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie to ujęło. :D Nie mogłam się powstrzymać: http://i.imgur.com/fvPvXLH.jpg

      Usuń
    2. . Padłam XD. Pasowałoby na ilustrację, nie sądzisz?
      PS:Ja też Cię chrumczam za to, że dzielnie wytrwałaś do końca i jeszcze nie wylałaś na mnie kubła pomyj <3.

      Usuń
    3. Haha, świnka jest dla Ciebie, rób z nią co chcesz. ;)
      Nie wiem co takiego udało mi się wytrwać, ale już się czuję dumna.

      Usuń
  4. Tak mężczyźni są jak psy i mowi to facet xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisząc to, wciąż mam nadzieję, że to jednak nieprawda :P.

      Usuń
  5. Ale my doskonale o tym wiemy, Sekrecie. :)
    Brakło jeszcze trzeciej części i porównania do niebieskich ptaków. Mimo wszystko... interesujące!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieskich ptaków... Wolę nie zgadywać, co to jest :P.

      Usuń
  6. W drugiej i przedostatniej zwrotce mi trochę rymy nie leżą z rytmem czytania, ale poza tym śmieszny wierszyk. Jestem za de-demonizacją zwierząt! XD

    OdpowiedzUsuń